Snorkelen met zeehonden, gletschers van Patagonie - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Ilse Broekhoven - WaarBenJij.nu Snorkelen met zeehonden, gletschers van Patagonie - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Ilse Broekhoven - WaarBenJij.nu

Snorkelen met zeehonden, gletschers van Patagonie

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

12 December 2014 | Chili, Puerto Natales

Hola,

Wat leuk om jullie berichten te lezen. Elke dag is een nieuw avontuur.

Na een ritje verder inmiddels vandaag aangekomen in Chili. In Puerto Madryn, in Argentinie heb ik de laatste dag gesnorkeld met zeehonden! Dit was zo indrukwekkend, kon ze zelfs aanraken onder water. Als ik terug ben kan ik jullie een mooi filmpje hiervan laten zien.

Daarna ben ik verder gegaan op doorreis naar El Calafate, het gevoel om in Zwitserland te zijn. Een erg fijn dorpje tussen de bergen in. Vanuit daar ben ik de eerste dag naar de Perito Moreno gletschers gegaan, de bekendste in Patagonie. Een gigantisch ijsbelevenis en waarbij ik het geluk had om een groot stuk ijs naar beneden te zien vallen. Hierbij kreeg ik bijna tranen in mijn ogen van deze bijzondere belevenis. De dag erop ben ik met een boot meerder gletschers gaan bekijken, haha echter zat ik op deze boot met heel wat oudjes.

Vanaf morgen zal ik voor vier dagen gaan hiken met mijn backpack met eigen tent, zelf met een gasstelletje koken, uit de rivier het water halen. Dit zal een pittig tourtje worden, maar wel heerlijk om 1 met de natuur van Torres del Paine te zijn. Voor Zuid Amerika is dit een van de meest gigantische natuurwonders, ben heel benieuwd.

Tot over een aantal dagen weer, als ik weer terug ben ik de bewoonde wereld.

Adios,

Ilse

  • 12 December 2014 - 08:44

    Gudrun:

    Hoi Ilse,

    Wat een geweldige dingen beleef je! En wat stoer dat je gaat hiken helemaal back to basic!
    Geniet er van en ik blijf je belevenissen volgen.

    Groetjes Gudrun

  • 12 December 2014 - 09:30

    Ans Snijders:

    Hoi Ilse, we vallen van de ene verbazing in de andere, wie is nou zo rijk om in de pure natuur met zeehonden te mogen zwemmen?
    Ook al die andere verhalen lijken erop of dat je al bijna aan 't eind van je reis bent, inplaats van het begin. Het is maar goed dat je deze verslagen allemaal schrijft, anders vergeet je de helft te vertellen wanneer je straks weer thuis bent.
    Rest ons nog te zeggen, geniet, geniet, en geniet van al dit moois, en wij kijken nu al weer uit ,naar je volgende bericht.
    GENIET!!!
    Groetjes uit Hank:
    Paul en Ans.

  • 12 December 2014 - 09:57

    Mandy:

    Wow!!! Ils, wat ontzettend gaaf! Super stoer van je!
    Heel erg benieuwd naar al je foto's en filmpjes.

    Xx

  • 12 December 2014 - 12:06

    Amarentia:

    Wat geweldig allemaal. Ik me helemaal voorstellen hoe bijzonder mooi het allemaal is! Die hiking tocht lijkt me mooi en spannend! Geniet, pas goed op jezelf en sla het allemaal op op je harde schijf ;-) groetjes, amarentia

  • 12 December 2014 - 14:48

    Linda:

    Wat spannend, ik ben benieuwd hoe de hike-tour is gegaan! En kan niet wachten om je foto's te zien, wat klinkt het allemaal prachtig!
    x Linda

  • 12 December 2014 - 15:59

    Pa En Ma:

    Hee stoere dochter,dat wordt weer een avontuur,in een tentje slapen!wie weet wat voor beesten er kruipen maar jij kan ze wel aan!!!
    Geniet van al het moois dat je tegen komt, de gletschers waren al fantastisch,we zullen zeker weer mooie foto's van je zien.
    Heel veel succes met de tocht
    Veel liefs Pa en Ma xx

  • 12 December 2014 - 16:36

    Nicole En Noor:

    WoW vriendin! Wat een ervaring, hoe gaaf is dat, zwemmen met zeehonden!! Je had me al wat foto's gestuurd echt heel erg mooi!! Ben nu al benieuwd naar t filmpje! Heel veel plezier met je tocht in de natuur!! Jij in een tentje helemaal alleen! Echt heel stoer!! Geniet van al het moois wat op je pad komt!! Ik kan het niet laten maar pas goed op jezelf! Heel veel kusjes van mij en Noor!! Xxxx

  • 12 December 2014 - 16:45

    Viola:

    Hiii Ilse,

    Wat een geweldige verhalen! Vanuit het Brabantse is het niet te bevatten wat jij daar allemaal mee maakt.
    geniet er van! En vergeet niet te schrijven ;).

    groetjes Viola

  • 13 December 2014 - 12:32

    Sjoukje:

    Wat een avonturen allemaal! Je bent ook zo ver weg. Je zit helemaal in het puntje zie ik. Bijna op Antartica. Tof hoor. Nog veel plezier en geniet van de dingen die komen gaan! x

  • 14 December 2014 - 08:06

    Jeske:

    Wowie dit klinkt echt als een topreis!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Op naar het avontuur in Argentinië en Chili!

Actief sinds 15 Nov. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 3152

Voorgaande reizen:

29 November 2014 - 03 Januari 2015

Argentinie en Chili!

Landen bezocht: