Bariloche en San Pedro de Atacama - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Ilse Broekhoven - WaarBenJij.nu Bariloche en San Pedro de Atacama - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Ilse Broekhoven - WaarBenJij.nu

Bariloche en San Pedro de Atacama

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

30 December 2014 | Chili, Valparaíso

Buenos,

De laatste dagen Argentinie heb ik in Bariloche en Salta doorgebracht. Bariloche leek op Zwitserland: prachtige bergen, hoge bomen, houten huisjes en overheerlijke chocolade en ijsjes! Het was heerlijk om hier even een relaxstand aan te zetten, na de lange tocht. Op een dag ben ik gaan paardrijden, hihi in het begin erg spannend maar na een tijdje was het geweldig om een met de natuur op een paard te zijn. Daarnaast was het een privetour geworden, omdat er geen toeristen waren, heerlijk. Had nooit gedacht dat ik nog eens zou gaan paardrijden, maar ik kan zeggen dat het zo geweldig was dat ik het zeker nog eens ga doen.

Na Bariloche ben ik naar Salta gevlogen, een mooi plaatsje met historische panden. Daar heb ik een dag doorgebracht om op doorreis te gaan naar San Pedro de Atacama, de droogste woestijn van de wereld.

San Pedro de Atacama in Chili is echt zo fantastisch! Weer een ontzettend hoogtepunt van mijn reis. Het tegenovergestelde van Patagonie. Ik heb hier zes nachten geslapen in een rustig hostel en dit was fijn. Erg leuke mensen ontmoet, waarmee ik ook kerstavond heb gevierd. Best vreemd om kerst te vieren in de woestijn waar het 30 graden is;), maar hiihi niets te klagen.. Met kerst overdag ook aan een zwembad gelegen. In de omgeving van San Pedro heb ik meerdere tours uitgevoerd. Naar de bekende Geisers op 4500 meter, waarbij het water 80 graden was en soms omhoog vloog in de lucht. Gewommen in een zoutlagune, waarbij het zout zo sterk is dat je kan blijven drijven. Hihi daarna helemaal wit van het zout. Zoutvlakten gezien, ow zo mooi! Witte vlakten met bergen als achtergrond en de zon fel erboven. Een dagje met een tour naar een dorpje waarbij we onderweg een Chileense vrouw oppikte en bij een kerk op dag van kerstavond gingen ontbijten. Op deze dag naar de regenbouwvallei, gigantische rotsen in allerlei kleuren en ook naar de Petroglifes (schilderingen in de rotsen). Op eerste kerstdag s' avonds sterren bewonderd, een sterrenhemel die ik nog nooit zo goed heb kunnen zien. Kon er helemaal in wegdromen. Op tweede kerstdag naar Valle de la Luna waarbij we onderweg stopte om de woestijn te bewonderen en op elk moment een ander uitzicht. De laatste dag naar Piedras Rojas geweest om paarse en orange rotsen te bewonderen en met helder blauwe meren op de achtergrond. Ook deze dag nog meer zoutvlakten gezien, verder weg vulkanen waarbij sommige actief zijn. Best spannend...en ook tornado's, de eerste keer was het even schrikken maar gelukkig waren ze niet gevaarlijk. Elke dag enorm veel tornado's gezien. Onderweg bij bijna alle tours lama's en lamaachtige dieren gezien, wat zijn ze toch schattig. Haha een keer dichtbij gekomen, maar pas op voor het spugen:). Daarnaast prachtige flamingo's gezien in hun mooie roze kleur en wit van het zout.

Binnenkort kan ik aan jullie de foto's laten zien, want wat ik nu weer heb gezien was bijzonder!

Gisteren ben ik aangekomen naar een pittige busrit van 26 uur in Valparaiso in Chili. Hier zal ik mijn laatste dagen gaan doorbrengen, relaxen aan het strand, mooie gekleurde huizen en grafiti bewonderen en tuurlijk het hoogtepunt om nieuwjaar te vieren. Ze zeggen dat dit een van de mooiste plekken in Zuid Amerika is voor het vuurwerk, ben benieuwd.

Tot over een kleine week alweer terug in het koude landje.

Groetjes Ilse

  • 30 December 2014 - 17:18

    Monica:

    Hi Ilse,

    Dat klinkt weer geweldig! Lijkt me heel bijzonder om op die manier kerst te vieren hihi, heel onwerkelijk.
    Ik denk dat ik Zuid-Amerika ook maar op mijn lijstje ga zetten!

    Geniet er nog van daar! :)
    Voor mij is het ook bijna zo ver..
    X

  • 30 December 2014 - 19:59

    Yeni :

    Hihi ook het paardrij virus te pakken? Hihi heerlijk he! Wat gaat de tijd toch snel. Het zit er al weer bijna op. Geniet nog lekker van het relaxen meis en tot snel in 2015. Dikke kus van ons

  • 30 December 2014 - 22:33

    Ilse:

    Klinkt als fantastisch met al die avonturen! Benieuwd naar je foto's, maar voor nu nog even genieten van de laatste dagen! Tot snel, xilse

  • 30 December 2014 - 22:33

    Ilse:

    Klinkt als fantastisch met al die avonturen! Benieuwd naar je foto's, maar voor nu nog even genieten van de laatste dagen! Tot snel, xilse

  • 31 December 2014 - 09:09

    Ans:

    Hoi Ilse.
    Hier poging twee, ik had gisteren al een antwoord gegeven op je reisverslag, maar dat was te lang ,dus gooide de computer er alles weer uit.je hebt weer een geweldig verhaal neergezet, en ik vind dat jij je huiswerk wel heel goed doet,wat een namen allemaal.
    In ieder geval wel erg goed voor je topo!! Het avontuur zit er bijna weer op, en ik had begrepen van je ma, dat je zondag misschien nog even je neus laat zien in Dongen met de nieuwjaarsreceptie!we zien het wel. Ben heel benieuwd naar de jaarwisseling bij jou, want Dennis zit op dit moment in Singapore, op uitnodiging van vrienden, en krijgt daar een vipplaats bij het vuurwerk aan zee! Dat moet ook heel speciaal zijn ,maar dat horen we wel.wij wensen je nog fijne dagen, en een knallend 2015!!!
    Misschien tot zondag, en een goede reis terug. Groetjes van ons uit de Hang.En nog een keer GENIET!!!!!!

  • 31 December 2014 - 13:04

    Jeske:

    Alvast een fijne jaarwisseling!!

  • 31 December 2014 - 14:37

    Ingeborg:

    he ilse,


    ik had ook al eerder een reactie geplaatst mar zie die nu niet meer staan.
    Geniet nog van de laatste periode! Maar ben ook wel blij je straks weer te zien hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Op naar het avontuur in Argentinië en Chili!

Actief sinds 15 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1001
Totaal aantal bezoekers 3157

Voorgaande reizen:

29 November 2014 - 03 Januari 2015

Argentinie en Chili!

Landen bezocht: